نماینده مهاجران اهل تسنن در مشهد: امام خمینی (ره) نشان دادند که اسلام مرز ندارد یک مجاهد افغانستانی: امام خمینی (ره) برای مردم افغانستان سنگ تمام گذاشت طالبان به حکمتیار اجازه ترک کابل برای سفر به تهران را ندادند ابوطالب مظفری: افغانستانی‌ها امام‌خمینی(ره) را به‌عنوان یک رهبر سیاسی می‌شناختند عصمت‌اللهی: در اندیشه بلند امام، مرز جغرافیایی معنایی نداشت بیگانگی طالبان با دیپلماسی | پافشاری کابل بر پایان کار سرکنسول افغانستان در مشهد نخبگان افغانستانی از جایگاه امام خمینی (ره) در جهان اسلام گفتند تسهیلات جمهوری اسلامی ایران برای زائران افغانستانی اربعین ۱۴۰۳ مهاجران افغانستانی محله گلشهر در مراسمی یاد شهید رئیسی را گرامی داشتند نماینده افغان تبار پارلمان استرالیا پس از محکومیت جنایات اسرائیل استعفا داد احتمال بارندگی شدید در ولایت‌های بدخشان و نورستان (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) واکنش وزارت خارجه به درخواست طالبان برای تغییر کادر سرکنسولگری مشهد | منطبق با روش‌های بین‌المللی اقدام کنید تیم ملی فوتسال افغانستان آنالیزور اسپانیایی به خدمت گرفت ساعت کاری مرز ماهیرود افزایش یافت | رشد وزنی ۹۰ درصدی صادرات به افغانستان از مرز ماهیرود عبدالله عبدالله از کمک‌های ایران به مردم افغانستان قدردانی کرد تیم ملی فوتسال افغانستان قبل از جام جهانی در ۳ تورنمنت شرکت خواهد کرد آمریکا و آلمان درباره پیوستن اوکراین به ناتو هشدار دادند برنامه بازی‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در جام جهانی ازبکستان طرح پوشش بیمه‌ای اتباع و مهاجرین خارجی مجاز ساکن ایران آغاز شد سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: در جام جهانی همه راه‌ها به تیم‌های بزرگ ختم می‌شود
سرخط خبرها

هشدار درباره وقوع سیل در ۱۶ ولایت افغانستان

  • کد خبر: ۲۲۸۶۹۷
  • ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳
هشدار درباره وقوع سیل در ۱۶ ولایت افغانستان
درحالی که چند ولایت افغانستان درگیر وقوع سیل و ویرانی‌های ناشی از آن هستند، ریاست هواشناسی افغانستان درباره وقوع سیل در ۱۶ ولایت دیگر افغانستان هشدار داده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ریاست هواشناسی وزارت حمل‌ونقل و هوانوردی طالبان از احتمال بارش نسبتا شدید باران، سرازیرشدن سیلاب، رعد‌وبرق و وزش باد شدید در ۱۶ ولایت افغانستان هشدار داده است.

این ریاست با انتشار اعلامیه ای، بارش باران و سرازیرشدن سیلاب را برای فردا (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت) در ولایت‌های بدخشان، تخار، بغلان، پنجشیر، نورستان، کنر، کاپیسا، پروان، بامیان، فاریاب، جوزجان، سمنگان، غور، بادغیس، هرات و فراه پیش‌بینی کرده است.

 ریاست هواشناسی طالبان گفته است که میزان بارندگی بین ۱۵ تا ۳۰ میلی‌متر خواهد بود.

این ریاست همچنین وزش باد نسبتا شدید را در ولایت‌های شمال، شمال‌غرب، غرب، جنوب، جنوب‌غرب و مرکز کشور با سرعت ۴۰ تا ۹۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی کرده است.

این در حالی است که روز گذشته ولایت‌های مختلف کشور شاهد بارندگی شدید و سرازیرشدن سیلاب بوده است.

هشدار درباره وقوع سیل در ۱۶ ولایت افغانستان

۵۰ کشته در سیل ولایت غور

این سیلاب‌ها تلفات و خسارات سنگین نیز در پی داشته است و از جمله در ولایت غور دست‌کم جان ۵۰ نفر و در ولایت فاریاب جان ۱۸ نفر را گرفته است.

در همین حال مسئولان محلی طالبان در بدخشان می‌گویند که شاهراه شهرستان بهارک-شهر فیض‌آباد بدخشان براثر سیلاب مسدود شده است.

این مسیر که حدود ۱۰ شهرستان را به مرکز بدخشان وصل می‌کند، در منطقه‌ی «آب افچک» مسدود شده است.

سیل در ولایت فاریاب ۱۸ کشته برجای گذاشت

همچنین مسئولان محلی طالبان در فاریاب می‌گویند که سرازیرشدن سیلاب در پنج شهرستان این ولایت جان ۱۸ نفر را گرفته و دو زخمی برجای گذاشته است.

عصمت‌الله مرادی، سخن‌گوی استاندار طالبان در فاریاب گفته است که دیروز (جمعه، ۲۸ اردیبهشت) شهرستان‌های بل‌چراغ، المار، قیصار، پشتون‌کوت و خیبر این ولایت شاهد سرازیرشدن سیلاب بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->